Opvallend anders. De Phoenix brouwerij

TerugVolgende
 
 
De Amersfoortse Phoenix brouwerij 1873-1970
Dit is het verhaal van een relatief kleine familiebrouwerij, die in een tomeloze wil tot overleven op beslissende momenten met vernieuwende oplossingen durfde te komen. In haar innovatieve manier van denken en marketing was Phoenix haar tijd en concurrenten ver vooruit. Zo bracht zij al in 1917 een alcolholvrij bier onder de naam Malto op de markt, ging zij als eerste Nederlandse brouwerij vanaf 1925 in de brouwerij gebotteld flessenbier in de winkels verkopen, onderscheidde zij zich op verpakkingsgebied met de invoering van de pulfles in 1926 en de sixpack in 1936 en introduceerde zij in 1932 het statiegeld voor bierlfessen in Nederland. Minstens zo interessant als haar geschiedenis is het vele beeldmateriaal dat van Phoenix bewaard is gebleven. Grafisch vormgever Nico de Koo was vanaf de jaren twintig verantwoordelijk voor de zeer opvallende vormgeving van de huisstijl en alle reclame-uitingen. De door hem ontworpen etiketten en reclame-posters behoren vandaag de dag in de bierwereld tot de meest geliefde verzamelaarsobjecten.
   
Titel Opvallend anders. De Phoenix brouwerij

Ondertitel De Amersfoortse Phoenix brouwerij 1873-1970
Auteur ir. Onno Kleefkens
Rubriek Flessen, glas, drankcultuur
Omvang 112 Pagina's
Formaat 22,5 x 28,5 cm
Uitvoering Gebonden, rijk geillustreerd
Prijs € 22,50
ISBN 978 90 6707 518 3
Status Bijna uitverkocht
   
 

TerugVolgende